Tak

Følgende produkt(er) er nu lagt i kurven

Køb mere

Indkøbskurv

Antal varer: 0
0,00 DKK
gå til kurv »
dansk (danmark)svensk
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Følg os på Facebook
Sikker handel for dig
Følg os på facebook

DankortEuroCard / MasterCardVisaVisa Electron

Salgsbetingelser »

Ingen personlige oplysninger der registreres på blomsterverden, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Blomsterverden.

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Vi benytter disse cookies til at genkende dig og for eksempel huske, hvilke varer der er i indkøbsvognen når du handler online hos Blomsterverden. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år, jf. bogføringsloven. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos blomsterverden på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/µndre status.

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. IP adressen opbevares så længe, det er nødvendigt i forhold til en eventuel politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos blomsterverden, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra blomsterverden. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.
Som registreret hos blomsterverden har du efter persondataloven altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og til at fåindsigt i de oplysninger, som vi har om dig. Det får du ved at kontakte blomsterverden. På baggrund af eventuelle indsigelser foretager vi sletning i det omfang, det ønskes.
Den dataansvarlige hos blomsterverden.dk er Sissel Thuesen Jensen

”Blomsterverden.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.”

Betaling: 

Blomsterverden modtager betaling med bl.a Dankort/ Visa - Dankort. Det er gebyrfrit at betale med kort. Beløbet vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Blomsterverden krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med Nets.

Levering og fragt

Fragt og leveranceomkostninger kun kr. 39,00 Pakken bliver sendt UDEN OMDELING. Du får en sms eller mail om at din pakke kan hentes på nærmeste postbutik eller posthus. Pakken bliver ikke sendt direkte til din adresse.

Har du selv mulighed for at hente pakken hos os, sparer du porto. Vi ringer dig for at aftale tidspunkt for når din pakke er færdig pakket.

Blomsterverden sørger for levering med GLS til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Blomsterverden naturligvis en ny leverance uden beregning. Dette gælder kun Danmark og Sverige. Ordre til andre EU lande, aftales fragt efter ordremængde.

Til andre EU-lande er porto 300,-
Leveringstid: Vi har en generel leverancetid på 2-5 dage.
Særlige vilkår ved bestilling af knolde og løg: Knolde leveres fra ultimo februar til 30 juni, dog er dette vejrafhængig. Knolde sendes ikke ud ved frostvejr. Løg sendes ud fra september til januar.
Ved køb af løg og knolde skal produkterne plantes hurtigst mulig efter modtagelsen. Venligst åbn forsendelsen ved modtagelsen, så videre opbevaring af knolde/løg bliver korrekt. Knolde tåler ikke frost.

Reklamation: 
Som forbruger har man to års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Blomsterverden vil pointere at reklamationsretten er begrænset af varens naturlige holdbarhed (i dette tilfælde blomsterløg, knolde og frø.). Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles Blomsterverden inden for rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. I forbindelse med reklamationssager afholder Blomsterverden returneringsomkostninger i rimeligt omfang. 

Lys, jord og planteforhold kan skabe variationer i blomsterfarver og vækst. 

Reklamation og varereturnering 
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: 

Blomsterverden 
Nansensgade 5, 3740 Svaneke


Du kan kontakte os på telefon 81756100 man-fredag mellem 10-14, eller på
email: info@blomsterverden.dk - som vi besvarer hurtigst mulig, eller indenfor 72 timer på hverdage.

Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Blomsterverden har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto.

Fortrydelsesret:
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved (indsæt mail/tlf.nr.) eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Venligst udfyld vort standard fortrydelsesformular som er at finde i pakken.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes/afleveres personligt til:

Blomsterverden
Nansensgade 5, 3740 Svaneke

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Sissel Thuesen Jensen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 1 marts 2016